Soda Jerk, Αυστραλία, 2022, 70'
Αν κάθε εικόνα μεταφέρει ένα νόημα, κάθε νόημα μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τον τρόπο που θα δείξεις την εικόνα. Ιδού μια παρατήρηση την οποία παραδειγματοποιεί με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο το σκηνοθετικό δίδυμο των Αυστραλών Soda Jerk, οι οποίες έχουν σαμπλάρει περισσότερα από 500 κλιπ από ταινίες, σειρές, διαφημίσεις και ειδήσεις ώστε να αφηγηθούν με τον πιο πρωτότυπο τρόπο την πρόσφατη πολιτική ιστορία των ΗΠΑ, από τις εκλογές του 2016 που έφεραν στην εξουσία τον Τραμπ μέχρι σήμερα. Ταινίες τρόμου ή κωμωδίες αλλά και γνώριμοι χαρακτήρες αποκτούν νέα σημαινόμενα, καθώς η ταινία τούς μετατρέπει σε γείτονες ενός επινοημένου προαστίου, που έχει ήδη περάσει στο συλλογικό μας ασυνείδητο μέσα από την ποπ κουλτούρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα απολαυστικά σουρεαλιστικό αναρχικό κολάζ, το οποίο αγγίζει απολύτως καίριες θεματικές – από τα deepfakes και τα fake news ως τη βαθύτερη πολιτική φύση των εικόνων και τη βαθιά δύναμή τους. Όπως κάνει σαφές το Hello Dankness –με τρόπο απενοχοποιημένο πλην ανησυχητικό–, όποιος ελέγχει τις εικόνες, ελέγχει και το νόημά τους.
Soda Jerk, Australia, 2022, 70'
Every image conveys meaning, but that meaning can change depending on how you present the image. This truth is most impressively demonstrated by the directorial duo of Soda Jerk, who ingeniously splice together over 500 clips from films, TV series, advertisements, and news segments to craft a distinctive narrative of recent American history, spanning from the 2016 elections that ushered in Trump’s presidency to the present day. Horror films and comedies, along with familiar characters you know, take on new meaning in this movie that tells the story of a neighborhood populated by heroes from films you’ve come to love. The result is an enjoyably surreal, anarchic collage that touches on themes that are absolutely relevant, from deepfakes and fake news to the deeper political nature of images and their profound power. As demonstrated in a perfectly guiltless yet profoundly alarming manner in the film, Hello Dankness, it is abundantly clear that whoever controls the images also dictates their meaning.