Ημερήσιο πρόγραμμα:
Παρασκευή 29 Μαρτίου
16:30-17:15 Masterclass Michel Noll « Beyond the Imagination: A Symphonic Festival»
18:00-18:30 Καλωσόρισμα
18:30-19:17 Scenes with my Father της Biserka Suran, 47΄
19:17-19:25 Διάλειμμα
19:25-20:50 Audrey Napanagka της Penelope MacDonald, 84΄
20:50-21:00 Διάλειμμα
21:00-21:15 Ξύπνησα 18 της Βέρας Ιόνας Παπαδοπούλου, 13΄(Ακολουθεί Q&A με τη σκηνοθέτρια)
Σάββατο 30 Μαρτίου
16:00-18.00 Masterclass Jordan Paterson «Exploring Migration Through the Lens»
18:00-18:40 Φύλλα Καπνού των Στάθη Γαλαζούλα & Ελίζας Καβαλαράκη, 39΄
18:40-19:00 Διάλειμμα
19:00-20:00 The Hidden Children of Colonization του Dominique Regueme, 58΄
20:00-20:10 Διάλειμμα
20:10-20:40 Bitter September της Σοφίας Φαραντάτου, 26΄
Κυριακή 31 Μαρτίου
18:00-18:20 Will you look at me? του Shuli Huang, 20΄
18:20-19:55 A Tale of Four Minorities του Devid Deri, 95΄
19:55-20:05 Διάλειμμα
20:05-20:15 Scars της Alex Anna, 10΄
20:15 Λήξη δράσης
Λίγα λόγια για τις ταινίες του φεστιβάλ
Scenes with My Father, της Biserka Šuran, Ολλανδία, 2022, 47’ (Ελληνική Πρεμιέρα):
Η Šuran πηγαίνει τον πατέρα της σε ένα ταξίδι πίσω στη μνήμη, όπου αναβιώνει σκηνές από τη χώρα γέννησής τους, την πρώην Γιουγκοσλαβία. Οι αναμνήσεις αντανακλώνται σε κινηματογραφικά ντεκόρ, στα οποία συζητούν για την εθνικότητα, την ταυτότητα, την αγάπη, τα όνειρα και για όσα πράγματα μετανιώνουν. Ερωτικά γράμματα, αρχειακό και ανέκδοτο υλικό από μέλη της οικογένειας δίνουν στο κοινό μια εικόνα για τις δοκιμασίες και τα βάσανα που βίωσε η οικογένεια, όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πατρίδα της. Αυτό το συμβολικό οδικό ταξίδι λειτουργεί θεραπευτικά στις πληγές του παρελθόντος, καθώς η σκηνοθέτρια και κόρη δημιουργεί χώρο για να συσχετιστεί με την εμπειρία του πατέρα της και τις αναπόφευκτες επιλογές. Το αποτέλεσμα είναι μια εμπνευσμένη συνομιλία που πολλοί θεατές θα ήθελαν να έχουν με έναν γονέα.
Βραβείο Καλύτερου Ιστορικού Ντοκιμαντέρ, με χορηγό την ΕΡΤ για τη δημιουργική του καινοτομία στα είδη της ιστορίας και της αυτοβιογραφίας και Βραβείο FIPRESCI για το πώς καταφέρνει να συνδυάσει μια προσωπική ιστορία με την τραγωδία του εμφυλίου πολέμου στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
Audrey Napanangka, της Penelope McDonald, Αυστραλία 2022, 84’, Διεθνής Πρεμιέρα
Η ιστορία μιας γυναίκας Warlpiri, της Audrey, και του ταξιδιού της με τον Σικελό σύντροφό της Santo, ώστε να παραμείνουν μαζί με τα παιδιά που μεγαλώνουν, παρά τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Η Audrey μεταλαμπαδεύει τις πολιτιστικές της γνώσεις, τη γλώσσα και το δίκαιο στις ζωές όσων φροντίζει, διασφαλίζοντας επίσης ότι έχουν την εκπαίδευση για τον πολύπλοκο σημερινό κόσμο. Τα πλάνα από την καθημερινότητα αυτού του αποφασισμένου ζευγαριού, που τραβήχτηκαν σε μια περίοδο μεγαλύτερη από 10 χρόνια στην Mbantua (Alice Springs) και στις πατρίδες των Warlpiri, παρέχουν μοναδικές πληροφορίες για μια οικογένεια στην Αυστραλία του σήμερα.
Βραβείο Καλύτερου Κοινωνικού Ντοκιμαντέρ με χορηγό την ΕΡΤ για τη μεγάλη ευαισθησία και σεβασμό στην ηρωίδα και το μοντάζ της ταινίας που μας πάει πέρα από τα σύνορα.
A Tale of Four Minorities/Μια ιστορία τεσσάρων μειονοτήτων του David Deri, Ισραήλ 2023, 95’, Παγκόσμια πρεμιέρα
Τέσσερις οικογένειες, γονείς και τα παιδιά τους, από τέσσερις μειονότητες στο Ισραήλ, αντιμετωπίζουν κρίση ταυτότητας, η οποία εντάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας: Μουσουλμάνοι, Εβραίοι Υπερ-Ορθόδοξοι, Εβραίοι Θρησκευόμενοι Έποικοι και Εβραίοι Κοσμικοί ομοφυλόφιλοι. Ένα ταξίδι που αποκαλύπτει τον εξτρεμισμό και την αποσύνθεση, αλλά δημιουργεί εκπληκτικές συμμαχίες και έναν συναρπαστικό διάλογο.
Βραβείο Καλύτερου Πολιτικού Ντοκιμαντέρ με χορηγό την ΕΡΤ για την ταινία που όχι μόνο μας προσφέρει μια διεισδυτική ματιά στις δυσκολίες μιας από τις πιο χρόνιες εστίες συγκρούσεων και απογοητεύσεων, αλλά είναι και μια μεγάλη παράφραση της ανθρωπότητας γενικά.
Ειδικό Βραβείο Μεσογειακής Φιλίας με χορηγία του ΕΚΟΜΕ για την τολμηρή και διεισδυτική ματιά με την οποία καταγράφει πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και διαφορές της ισραηλινής κοινωνίας, που απηχούν την ευρύτερη μεσογειακή πραγματικότητα, για να εκφράσει την επιτακτική ανάγκη για αμοιβαία αποδοχή και συνύπαρξη.
The hidden children of colonization, του Dominique Regueme, Γαλλία – Βέλγιο, 2022, 58’, Ελληνική Πρεμιέρα
Κατά τη διάρκεια του βελγικού αποικισμού στο Κονγκό, τη Ρουάντα και το Μπουρούντι, πολλές χιλιάδες πολυφυλετικά παιδιά υπήρξαν θύματα στοχευμένου διαχωρισμού: απομακρύνθηκαν βίαια από τις οικογένειές τους, τοποθετήθηκαν σε ειδικά οικοτροφεία και στη συνέχεια εξορίστηκαν στο Βέλγιο, την παραμονή της ανεξαρτησίας. Αυτή η ταινία αφηγείται την ιστορία πολλών από εκείνα τα παιδιά: Εξήντα χρόνια μετά τα γεγονότα, αυτοί οι μάρτυρες κοιτάζουν τώρα πίσω στο παρελθόν τους, ψάχνοντας να βρουν τις ρίζες τους, ακόμη και να γιατρέψουν πληγές της παιδικής τους ηλικίας.
Βραβείο #ThisisEU Ευρωπαϊκές Αξίες της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, επειδή επικεντρώνεται στις τραγικές συνέπειες της βελγικής αποικιακής πολιτικής στο προεπαναστατικό Κονγκό, όπου ο στοχευμένος διαχωρισμός χιλιάδων μικτών παιδιών διέλυσε οικογένειες και ζωές.
«Will you look at me?» του Shuli Huang, Κίνα, 2022, 20’
Όταν ένας νεαρός Κινέζος σκηνοθέτης επιστρέφει στη γενέτειρά του προσπαθώντας να βρει τον εαυτό του, μια συζήτηση με τη μητέρα του, που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό, βυθίζει τους δυο τους σε μια αναζήτηση αποδοχής και αγάπης. Μια συγκλονιστική ιστορία προσωπικής σύγκρουσης που τελικά εξελίσσεται σε μια ευρύτερη εικόνα περίπλοκων οικογενειακών σχέσεων των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στη σημερινή Κίνα.
Χρυσός Φοίνικας μicro για την προσωπική ιστορία μιας εξαιρετικά οδυνηρής σχέσης μητέρας και γιου, ειπωμένη με έναν σχεδόν ριζοσπαστικά ποιητικό τρόπο, με τη χρήση κάμερας super 8.
Scars, της Alex Anna, Καναδάς, 2020, 10’, Ελληνική Πρεμιέρα
Ένα οικείο πορτρέτο της προσωπικής πάλης της ίδιας της σκηνοθέτριας με την κατάθλιψη και τον αυτοτραυματισμό. Συνδυάζοντας το ντοκιμαντέρ με τα κόμικς, αυτή η ταινία ευαισθητοποιεί και τονίζει τη σημασία της συζήτησης γύρω από τα συγκεκριμένα θέματα.
Αργυρός Φοίνικας μicro για τον συνδυασμό, από τη σκηνοθέτρια, ποιητικού ημερολογίου και τρυφερής κινηματογράφησης για την απεικόνιση μιας ψυχική διαταραχή που παρασύρει τους θεατές σε μια φαινομενικά όμορφη, αλλά τελικά πολύ οδυνηρή ιστορία. Η ένταση μεταξύ του ορατού πόνου και της ομορφιάς δημιουργεί ένα συναρπαστικό μείγμα συναισθημάτων που μένει στο μυαλό μας σαν τα σημάδια στο σώμα.
Ξύπνησα 18, της Βέρας Ιόνας Παπαδοπούλου, Ελλάδα, 2022, 13’. Έξι παιδιά. Έξι ασυνόδευτα παιδιά. Μια λέξη κάνει τη διαφορά. Έξι άνθρωποι μιλούν για τη ζωή σε μια καινούρια χώρα, την Ελλάδα, μια ζωή που αλλάζει απότομα και γίνεται πολύ δυσκολότερη στα 18. Τα όνειρα, οι ματαιώσεις, οι φόβοι και οι ελπίδες έξι νέων ανθρώπων.
Βραβείο "Οδυσσέας" της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση με ιδιαίτερη ευαισθησία και σεβασμό στο ανθρώπινο πρόσωπο του θέματος των ασυνόδευτων ανηλίκων, απότοκο των σύγχρονων μεταναστευτικών και προσφυγικών ρευμάτων. Των παιδιών, που εν τω μεταξύ ενηλικιώνονται και καλούνται να αντιμετωπίσουν τη σκληρή πραγματικότητα και ό,τι αυτή συνεπάγεται.
Φύλλα καπνού, των Στάθη Γαλαζούλα & Ελίζας Καβαλαράκη, Ελλάδα, 2023, 39’
Γυναίκες καπνεργάτριες, προσφύγισσες δεύτερης γενιάς και οι ίδιες, ανατρέχουν στις εργατικές τους μνήμες από τις καπναποθήκες του Αγρινίου. Παράλληλα, η καπνεργάτρια Παρθένα Δεσποινίδου επισκέπτεται την εμβληματική καπναποθήκη Παπαστράτου προσπαθώντας να ανασυστήσει τον χώρο που κάποτε ήταν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα καπνοπαραγωγής του 20ού αιώνα.
Βραβείο Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, με χορηγό το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για την ανάδειξη του ζητήματος της γυναικείας εργασίας και θεματικών, όπως η εκμετάλλευση, η αλληλεγγύη και η αντίσταση στο παρελθόν και στο παρόν.
Bitter September, της Σοφίας Φαραντάτου, Ελβετία, 2022, 26’, Ελληνική Πρεμιέρα
Μετά τη δολοφονία του Ελληνοαμερικανού ΛΟΑΤΚΙ ακτιβιστή, Ζακ Κωστόπουλου, η παιδική του φίλη, Σοφία Φαραντάτου, επιστρέφει στην Ελλάδα και εγκλωβίζεται σε αδιέξοδο. Το βίντεο της δολοφονίας, που τραβήχτηκε από περαστικό, παίζει σε επανάληψη σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια της χώρας. Μεταξύ της αφήγησης των μέσων ενημέρωσης και του δικού της αρχείου από τη φίλη της, η Σοφία δεν έχει άλλη επιλογή από το να απομονωθεί και να στοχαστεί την έννοια της μνήμης. Μόνο ο χρόνος μπορεί να της δώσει το χώρο να θρηνήσει και να διαχειριστεί την απουσία του φίλου της.
Χάλκινος Φοίνικας μicro για τη συμβολή, μέσα από το προσωπικό της βλέμμα, στην καλλιέργεια μεγαλύτερης ανεκτικότητας στις σύγχρονες, ποικιλόμορφες κοινωνίες.
Σημαντική σημείωση: Η είσοδος θα πραγματοποιείται αποκλειστικά με την επίδειξη εισιτηρίου από το more.com.
Για την ομαλότερη και καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των θεατών, παρακαλείστε να βρίσκεστε στον χώρο της εκδήλωσης τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την ώρα έναρξης των προβολών κάθε ημέρας.
Σε διαφορετική περίπτωση, οι κρατήσεις μέσω των ψηφιακών εισιτηρίων δεν εξασφαλίζουν απαραίτητα την είσοδό σας στην εκδήλωση.