Εκτενής περίληψη:
Η συγκέντρωση τρομερής δύναμης σε ένα μόνο πρόσωπο και η συνεχής αυξανόμενη επιρροή στην πολιτική ζωή της Ρώμης της Νέας Μεγάλης Ιταλίας που έδειχνε μια πορεία προς την απόλυτη μοναρχία, ήταν η αιτία να σχεδιαστεί μια δολοφονία από επιφανείς προσωπικότητες της πολιτικής ζωής.
Για την δημοκρατία ή όχι;
Ή μήπως ο υπερβάλλων ζήλος για την δημοκρατία οδηγεί σε εμφύλιες συρράξεις;
Μήπως όλα έχουν ως στόχο την κατάληψη της εξουσίας, δόξας και χρήματος και ποιος είναι τότε ο ρόλος των πολιτών;
Στην πρωτεύουσα της Νέας Μεγάλης Ιταλίας την Ρώμη για τέταρτη συνεχόμενη φορά έλαβε ισχυρή εντολή η κυβερνώσα παράταξη, συντρίβοντας την αντίπαλη παράταξη του Πομπήιου με νέα αρχηγό, η οποία συνεχίζει επάξια τον δρόμο που χάραξε η οικογένειά της. Η κραταιότατη Καίσαρας συγκεντρώνοντας όλες τις εξουσίες πάνω της, οδηγεί μια ομάδα συγκλητικών, της οποίας μέλη αποτελούν η Κάσσια και ο Βρούτος, να οργανώσουν τη δολοφονία της, με το φόβο πως θα γίνει απόλυτη μονάρχης της Ρώμης και αυτοκράτειρα του κόσμου καταλύοντας την σύγκλητο και συνάμα την “δημοκρατία”.
Η κραταιότατη Καίσαρας παρά τις προειδοποιήσεις που είχε λάβει, παραβρίσκεται στο Καπιτώλιο την ημέρα που οι ομάδα των συνωμοτών σκοπεύει να την δολοφονήσει και το πράττει κατά την διάρκεια της τακτικής συνέλευσης της συγκλήτου. Ο Βρούτος ανεβαίνει στο βήμα για να καθησυχάσει το οργισμένο πλήθος και προς στιγμή το καταφέρνει να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ήταν αναγκαίο κακό για την ασφάλεια του κράτους η δολοφονία της πανίσχυρου Καίσαρα.
Το πλήθος φαίνεται να ηρεμεί μέχρι τη στιγμή που στο βήμα ανεβαίνει ο Μάρκος Αντώνιος, και αντικρούει ένα προς ένα τα επιχειρήματα του Βρούτου. Ο εύπιστος λαός εκεί που ζητωκραύγαζε για το τέλος της τυραννίας ξεσηκώνεται ξανά, αυτή την φορά κατά των συνωμοτών, με αποτέλεσμα την εμφύλια σύρραξη.
Οι κριτικοί είδαν την παράσταση, γράφουν και την προτείνουν:
“Ευφυές το τέχνασμα της διεμφυλικής παρουσίασης ιστορικών προσώπων, αποδεικνύει στην θεατρική πράξη πως η άσκηση αυταρχικού απολυταρχισμού δεν είναι προνόμιο τής επάρατης πατριαρχίας, αλλά διαχέεται σε όλα τα φύλα και διαπνέει κάθε ματαιόδοξο όν που χάνει το μέτρο των αναγκών του σε συνάρτηση με το φαίνεσθαι.” — Δρ Κων/νος Μπούρας konstantinosbouras.gr
“Ο/η “Καίσαρας” είναι μια δουλειά-διαμαντάκι που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως υπόδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο ένα κλασσικό έργο από μια νέα θεατρική ομάδα με νέους, ταλαντούχους συντελεστές… Αξίζει τη θέαση σας!” — Βασίλης Νάτσιος cosmopoliti.com
“Η αλήθεια είναι ότι πηγαίνοντας στο Θέατρο για την παράσταση είχαμε σοβαρές επιφυλάξεις… Μισή ώρα μετά την έναρξη όλα είχαν πάει περίπατο μπροστά στη νεανική ορμή και την ενέργεια με την οποία τα μέλη της ομάδας Μήδεια, με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Εμμανουήλ Μαύρου, υποστήριζαν το ριψοκίνδυνο εγχείρημά τους.” — Τάσος Ντερτιλής grandmagazine.gr
“Όλη η παράσταση εκτυλίσσεται σε ένα σκοτεινό σκηνικό. Τέτοια είναι η ατμόσφαιρα της σκευωρίας και της διαπλοκής. Το έργο κατορθώνει να δώσει αν και με λιγότερα πρόσωπα την πεμπτουσία αυτού του δυστοπικού, αλλά τόσο ρεαλιστικού έργου. .” — Μαρία Μαρή in2life.gr
“Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που αφήνει πολλή τροφή για σκέψη στον θεατή και που προτείνω ανεπιφύλακτα. Σίγουρα εάν το επιλέξετε να το δείτε θα περάσετε ένα μυσταγωγικό θεατρικό βράδυ.” — Παναγιώτης Πετρόπουλος artmagazinoweb.wordpress.com
"Κάθε ζήτημα, κάθε σκέψη και συναίσθημα των χαρακτήρων παρουσιαζόταν με πολύ εκφραστικότητα και παραστατικότητα. Συμπάσχεις και εσύ με το δράμα του κάθε ήρωα και προβληματίζεσαι για ζητήματα που φέρει στην επιφάνεια. Από τις ευρηματικές και έξυπνες σκηνοθετικές πινελιές του Εμμανουήλ Μαύρου, τη συνεργασία της «συμμορίας», έως τα φώτα και τη μουσική, το έργο αποκτά μοντέρνες εκβάσεις και καταφέρνει να φέρει στο σήμερα ζητήματα που και τότε αλλά και τώρα απασχολούν το ανθρώπινο είδος και την πολιτική του." — Αναστασία Τζάνου keysmash.gr
"Το πάντα επίκαιρο θέμα της εξουσίας, της απόκτησης, της διατήρησης και κατάχρησης της όπως και της νομιμοποίησης αυτής καλύπτει όλο το έργο και αποδίδεται εξαιρετικά από την απόλυτα συντονισμένη και με εξαιρετική χημεία θεατρική ομάδα Μήδεια". — Έλλης Διακογιάννη θεατρο.gr